celielindh

Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Underbar julhelg i Falun

Av Celie - 22 december 2014 14:19

Vi var ju som sagt uppe i Falun och firade jul i helgen. Vi hade jättemysigt och hann med så mycket. På fredagen när vi kom så gjorde vi iordning wienerschnitzel till middag och sen satt vi uppe bra länge och pratade allihopa. På lördagen var det pepparkakshusdags. Vi började med en stor frukost och sen åkte Ginna iväg och handlade och jag och Johannes passade på att åka iväg och köpa julklapp till Casper från oss syskon. Det blev ett tv-spel (skräll!) som han önskat sig. Sen när vi kom hem så fick jag och la mig med Nikki en stund sen efter det var det bakardags. Vi gjorde alla delar och satte ihop husen och efter det blev det lite mat. En älgstek hade stått och puttrat hela dan. Peter, Birgitta och Oliver (grannarna) kom över och åt med oss samt var med på julklappsutdelningen vi hade efter maten. Ginna skrattade så hon tjöt när Casper och Nikki öppnade sina paket med djurdräkter i. Så himla hennes humor! Jag fick en gryta som jag önskat mig. Så jäkla fin! En Le Creuset i färgen caribbean blue. Sen fick barnen lite smått och gott också. Efter julklapparna dekorerade vi husen. Herregud vad tid det tar när ju ska göra dom där husen! En riktigt lyckad "julafton" blev det och vi hade jättekul. Tillochmed stackars lilla Noomi som hade 39 graders feber hela dagen skrattade och var jätteglad när hon var vaken. Lilla pluttan <3

Mitt hus

Nikki fixar sitt alldeles egna hus helt själv :D

Och så måste man ju smaka också!

Jag gjorde två små minihus också. Var tvungen att testa och jäklar vad pilligt det var!

TigerNikki

PingvinCasper

En annan höjdpunkt var när Alice fick på sig en grön uppblåsbardräkt och dansade runt med sjöodjuret Nessie på huvudet. Vi skrattade så vi vek oss!


På söndagen så tog vi det väldigt lugnt och köpte hämtmat innan vi åkte hem runt 17 tiden. När vi kom hem så kom Christer förbi med en jättefin julkorg till oss och Sam kom med Akilles. Igår var det faktiskt Akilles födelsedag, han blev hela 6 år min lilla bobbo<3 Han hade blivit rejält bortskämd hemma hos Sam och Natalie i helgen. Natalies lillasyster var där också och hon blev väldigt förtjust i lilla AK och ville inte att han skulle åka hem :p
Det var iallafall himla skönt att komma hem! Som vanligt ;) Och sova i vår egen säng i våra sköna flanellpåslakan, alltså ååh! Nu ska vi inte fara runt nåt på ett tag och deg ska bli så skönt att få vara hemma. Förutom på julafton då då vi ska tillimma morbror i Fjugesta först och sen till mamma men vi ska iallafall inte sova borta. Robin jobbar sista dagen idag sen är han ledig till nästa fredag då han jobbar en dag sen är det ju helg igen. Ska bli riktigt skönt både för han och mig att han ska få vara hemma :)

Min fina gryta

Jag fick även de här två jättefina tavlorna som jag alltid älskat av pappa och Ginna. Jag hade dom på mitt rum när dom bodde i hyttan för typ 12 år sen och nu får de återigen pryda mitt sovrum :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Celie - 8 juni 2015 12:41

Alltså jag börjar få sån träningsvärk från igår och så ska jag hålla i sista sommarcrossfitgympapasset ikväll. Hur ska det gå?! Haha! Tur att vi joggar dit som uppvärmning, brukar kännas bättre efter lite jogg:) Vi fick ihop en härlig mil uppe i berg...

Av Celie - 7 juni 2015 15:30

Ja gud nu har det väl gått nästan två månader sen sist jag skrev här :O ! Då var det ju bara dagar kvar till flytten över gatan. Nu har vi alltså bott här i nästan två månader och vi trivs jättebra! Känns som att vi bott här mycket längre. Just nu ha...

Av Celie - 12 april 2015 11:43

Det blev en härligt långpromenad upp storstenshöjdssvängen igår. Fantastiskt väder och riktigt varmt faktiskt! Hundarna var skapligt trötta sen och sov så gott i soffan ihop med Nikki. Ryggen gör fortfarande ont men jag inbillar mig att det känns bät...

Av Celie - 11 april 2015 11:39


Alltså jag tror jag har pajat min rygg! I slutet av mitt pass idag så hände nåt så hela ländryggen bara strejkar. Förmodligen så har det väl med det som jag har känt av tidigare i veckan att göra. Så jävla typiskt dock för det är ju nu bärandet börja...

Av Celie - 9 april 2015 21:41

Idag har jag packat och rensat leksaker. Alltså herregud vad leksaker vi har! Blev ändå lite mindre efter en välbehövlig rensning. Jag har även packat ner koppar, burkar och dylikt i köket. Nu är det ju mindre än en vecka kvar så att jag känner att s...

Ovido - Quiz & Flashcards