celielindh

Alla inlägg den 17 december 2014

Av Celie - 17 december 2014 12:56

Började med att vi tog sovmorgon idag igen :p Så idag fick Nikki börja dagis kl 10 igen. Jag fick lite mer julkänsla av att vakna upp till åtminstone liite vitt på backen idag och så skiner ju solen. Det är ju inte mycket som slår en solig vinterdag med klarblå himmel och gnistrande snö! Så meeera snö tack :D Vi gick till dagis och sen gick jag, Noomi och Akilles vidare och gjorde iordning i stallet. Idag kommer hovslagerskan och fixar ordentliga skor på More sen är det bara att sätta igång och bygga muskler. Han har tappat så jäkla mycket och har inte en muskeltråd på kroppen. Det blir att börja från noll med tömkörning och promenader i backar för att få lite mer ryggmuskler innan vi börjar jobba i ridningen. Ett projekt som heter duga har vi skaffat oss men det ska bli kul att få se honom bygga och förbättras :) Lilla Morrisen <3
När jag kom hem från stallet så sov Noomi i vagnen och jag fick tid att slänga en tvätt i maskinen, plocka ur och i diskmaskinen, äta frukost och äntligen få tummen ur och beställa dammsugarpåsar. Det är nästan så att dammsugaren strejkar helt för att påsen är så full.
Jag håller på och funderar på julklappar till typ pappa och farmor. Vi ska ju åka upp till Falun i helgen och fira jul med pappa och dom. Jag skulle vilja göra någon form av julkorg till dom men är lite kluven över vad som ska vara i. Jag skulle vilja göra det mesta själv. Funderar på nån typ av knäckebröd och kanske en senap eller en krukost och sen lite sötsaker och kanske nån glögg. Jag har ju inte jättemycket tid direkt så det blir ju till att komma på nåt och sätta lite fart idag typ. Måste ju åka och handla också isåfall. Ah vi får se. Blir väl som vanligt att jag planerar och vill så mycket men i slutändan blir det inte ett skit ändå. NEJ! Inte den här gången! Nu SKA jag fan görat! Stay tuned ;)

Ovido - Quiz & Flashcards